10 lucruri mai puțin cunoscute despre istoria Bucureștiului

10 octombrie, 2019

Bănuim că știi că una dintre cele mai mari clădiri din lume, respectiv a doua după Pentagon, este Casa Poporului. Însă, credem că multe dintre lucrurile interesante despre București de mai jos nu le cunoști. Clădiri simbol cu arhitecturi deosebite, lucruri mai puțin cunoscute rămase în uitare, oameni care au făcut istorie și care amintesc de ceea ce însemna Bucureștiului de altădată.

Îți prezentăm 10 lucruri mai puțin cunoscute despre București și așteptăm să ne spui și tu dacă știi alte curiozități despre capitală: 

istoria bucurestiului

1. Calea Victoriei s-a numit Drumul de Lemn. Prima stradă din Capitală a fost actuala Calea Victoriei, care era pavată cu trunchiuri de copaci şi se numea Drumul de Lemn.

2. Arcul de Triumf a fost construit inițial din lemn, acoperit cu ipsos, în anul 1922.  În 1936, vechiul Arc de Triumf a fost înlocuit cu unul din piatră, realizat de arhitectul Petre Antonescu. În aceeaşi formă se găsește și în prezent.

3. În 1947 s-a înființat serviciul de pompieri. Pe 23 martie 1847 în București a fost un incendiu de mari proporții în urma căruia au ars peste 2000 de clădiri. Focul nu a putut fi stins câteva săptămâni, ceea ce a dus la pierderea unora dintre cele mai importante clădiri. După această tragedie s-a înființat serviciul de pompieri. 

4. Singurul teatru cu tavan retractabil din Europa. Teatrul Odeon este singura clădire teatru din Europa și a doua din lume cu tavan retractabil. Opera arhitectului Grigore Cerkez funcționează și în prezent cu același mecanism din 1911. 

5. Stația de metrou Politehnica pavată cu fosile marine. Plăcile de marmură și granit de la Stația de metrou Politehnica sunt mai vechi decât am putea crede. Dalele de calcar extras din Munţii Apuseni conțin forme ciudate, fosile ale fiinţelor preistorice. Cele mai multe dintre aceste fosile aparţin unui grup de organisme numit rudists, care a trăit în medii marine de mică adâncime din perioada târzie a Jurasicului şi în perioada Cretacicului târziu.

6. Mița biciclista, prima femeie pe bicicletă din București. Mița Biciclista pe numele său adevărat Maria Mihăescu a fost prima femeie care a pedalat pe străzile capitalei. Se pare că celebrei curtezane îi plăcea să practice ciclismul prin Bucureşti pentru a-şi menţine silueta.

7. În aprilie 1933 era montat primul semafor din București, unde altundeva decât pe Calea Victoriei. De fapt, pe atunci denumirea de “semafor’ nu exista. Presa de la acea vreme l-a numit: “cel mai nou aparat de semnalizare”. Secvențele de roșu și verde erau stabilite de un agent de circulație, care apăsa pe un buton situat pe un stâlp din intersecție. Tot acolo se afla și un telefon aflat în directa legatură cu serviciul circulație, pentru a anunța eventualele probleme de trafic, accidente sau deranjamente. 

8. Bucureşti sau micul Paris. În perioada anilor 1900 – 1930, capitala a fost una dintre cele mai frumoase şi mai moderne oraşe din Europa. Aceasta era în aceeaşi categorie cu Londra sau Parisul – de aici şi denumirea de Micul Paris.

9. Primul tramvai din București era galben și tras de cai. În anul 1871, belgianul Slade Mernee aduce în București tramvaiul cu cai. Tramvaiul era tras pe linii de fier de doi cai, în interiorul primelor tramvaie avâd loc aproximativ 10 persoane. Dar, primul tramvai tras de cai de pe teritoriul actual al României, a ieşit pe traseu la 8 iulie 1869, în Timişoara. A fost al treilea după New York (1825) şi Paris (1854).

10. Sub București, o rețea de zeci de kilometri de tuneluri. Prima rețea de catacombe din București a apărut încă din secolul al VIII-lea și a fost construită de către negustorii și boierii care voiau să își protejeze avuțiile de tâlharii care atacau orașul.
Ne place București dintr-o mulțime de motive! Dacă și tu ești de aceeași părere și vrei să faci pasul cel mare și să te muți în capitală, ajusto.ro te ajută cu servicii profesionale de mutări în București, în timp rapid!

preloader