6 sfaturi pentru o mutare ușoară

5 iunie, 2019

Știați că schimbarea unei locuințe se află în topul celor mai stresante situații din viață, alături de decesul unei persoane apropiate, divorț și schimbarea locului de muncă? Procesul de mutare într-o casă nou presupune multă organizare într-o perioadă scurtă de timp, moment în care simți că viața parcă îți este dată peste cap.

Pentru că știm că în astfel de momente este greu să vezi luminița de la capătul tunelului am făcut o listă cu cele mai bune sfaturi pentru o mutare cât mai ușoară.

1. Planifică din timp mutarea

Factorul „timp” este foarte important când vine vorba de a te muta într-o altă casă, de aceea, fă-ți din timp o listă cu tot ce implică mutarea, calculează și stabilește pentru fiecare etapă un timp de care ai nevoie, notează-ți toate lucrurile de care ai nevoie, de la personalul pentru cărat, mașinile potrivite, obiecte pentru împachetat.

2. Încheie contracte pentru noua locuință și reziliază-le pe cele vechi

Contractele cu furnizorii de servicii (electricitate, televiziune prin cablu, internet, asociația de proprietari etc) înseamnă timp. Nu lăsa aceste aspecte pe ultima sută de metri, ci rezolvă-le înainte de a pleca din casa veche și a te muta în cea nouă.

3. Achiziționează materialele necesare pentru împachetat

Atunci când îți schimbi locuința, împachetatul lucrurilor devine o problemă majoră. Hainele, cărțile, jucăriile copilului, decorațiunile, vasele din bucătărie și alte obiecte din casa unde ai locuit trebuie împachetate corespunzător, în funcție de mai mulți factori: cât sunt de fragile, ce greutate au, cât sunt de valoroase din punct de vedere material, câtă nevoie ai de ele încă din primele zile în care te-ai mutat în noua casă. Ce trebuie să știi este că ai nevoie de trolere sau genți de voiaj pentru haine, cutii din carton, saci menajeri de unică folosință, folie adezivă, etichete și folie protectoare cu bule pentru obiectele fragile.

4. Etichetează fiecare cutie

Cel mai important lucru care te va ajuta în momentul despachetării în noua casă este ca fiecare cutie să aibă o etichetă cu ceea ce conține și camera unde va trebui depozitată. Ideea este că nu vei putea despacheta totul deodată, de aceea cel mai bine este să împachetezi lucrurile etapizat, începând cu o cameră și continuând ulterior cu celelalte. Astfel, odată ajunse la noua destinație, fiecare cutie va merge în camera potrivită și vei ști exact ce anume desfaci, la momentul potrivit. Cutiile pentru baie vor fi depozitate în baie și vor avea etichete speciale, astfel vei ști din prima zi unde îți sunt prosoapele și produsele de igienă. Cutiile pentru bucătărie vor fi de asemenea amplasate în bucătărie și vei găsi rapid cafetiera și ceașca pentru delicioasa cafea de dimineață.

5. Începe despachetatul cu ce este prioritar

Așa cum menționam la punctul 1, recomandat ar fi să îți notezi pe o listă lucrurile de care vei avea nevoie în primele zile în noua casă, pornind de la activitățile curente din fiecare zi. De la prima oră a dimineții până seara la culcare gândește-te de ce lucruri aveți nevoie toți membrii familiei și notează-le pe o listă. Odată despachetat acel lucru, taie-l de pe listă și așează-le la locul potrivit.

6. Planifică-ți în fiecare zi un moment pentru despachetat

Dacă îți poți lua de la serviciu câteva zile libere pentru a te ocupa de mutatul în noua casă ar fi ideal. În schimb, dacă nu ai cum să faci acest lucru, planifică-ți în fiecare zi o oră-două în care cu toți membrii familiei să vă ocupați de despachetatul lucrurilor. Gândește-te în primul rând că nu vă grăbește nimeni, dacă pe voi nu vă deranjează cutiile din jur atunci e minunat. Evită să programezi imediat o masă de inaugurare cu prietenii în noua casă, pentru că stresul te va acapara și dintr-o gazdă primitoare s-ar putea să fii o gazdă foarte stresată. Mai ales, dacă ai copii, încearcă să-ți menții pe cât posibil starea de bună dispoziție și să nu le transmiți că a te muta este un proces dificil, ci un pas firesc în viața fiecăruia.

Căratul mobilierului și a obiectelor electrocasnice trebuie făcut cu mare atenție și în condiții de siguranță, așa că sfatul nostru este să apelezi la ajutorul specialiștilor în domeniu. O echipă profesionistă îți poate demonta corect mobilierul și îl poate transporta și monta în cele mai bune condiții, iar tu doar vei bifa încă o problemă rezolvată de pe lista ta.

Dacă ai nevoie de servicii de mutare în București, contactează echipa Ajusto pentru o estimare gratuită și pentru elaborarea unui plan de mutare profesionist!